tirsdag den 26. marts 2013

Lækre kanelsnegle / Delicious Cinnamon Twirls

Med ungerne i køkkenet

Da de elsker kanelsnegle, kunne vi hurtigt blive enige om, at det var på tide, at de skulle lave en lille portion.
Inden chokoladen kom på
Denne opskrift har jeg selv "komponeret". Bemærk, at der ikke er kommet så meget sukker i dejen. Jeg synes, at det nemt kan gå hen og blive for meget, når der også skal kanelremonce og en eller anden form for glasur, chokolade eller sød pynt på toppen.

... men det er naturligvis en smagssag ...


Opskrift:

Dej
4 dl mælk
100 g smør
1/2 tsk. salt
40 g gær
1/2 dl sukker
Mel, efter behov og ønske om konsistens


Remonce
150 g smør
1 dl sukker
3 tsk. kanel

Når dejen er blandet, skal den hæve i ca. 45 min.
Så røres remoncen sammen, og dejen rulles ud til en firkant i den tykkelse, som man ønsker. 
Jo tyndere dej, jo flere lag i kanelsneglene.
Herefter smøres remoncen på med en smørkniv, og dejpladen rulles fra den ene ende til den anden, indtil hele dejen er rullet sammen til en "roulade". Nu skæres sneglene ud i den tykkelse, som ønskes.

Sæt kanelsneglene på en bageplade og lad dem hæve i ca. 20 min.
Ovnen skal være forvarmet og stå på 210 grader C ved varmluft. 
Efter  ca. 10-12 min. tages kanelsneglene ud og afkøles, og de kan nu pyntes, som man har lyst til.

Det behøves vel ikke at nævnes, at mens den ene valgte slet intet at få på sine kanelsnegle, så valgte den anden, at der skulle endog MEGEN mælkechokolade på sine kanelsnegle. 

Efter at chokoladen er kommet på - i rigelig mængde, forstås ...


2 kommentarer:

  1. Tak for den fine gennemgang og opskrift - dem vil jeg glæde mig til at smage. Jeg besøger helt sikkert din blog igen! Hilsen Ditte.

    SvarSlet


  2. Tusind tak for de pæne ord. Du skal være hjertelig velkommen ...

    Mange hilsner herfra
    //Helle

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar .0) / Thank you very much for your comment .0)